Het eerste halfjaar hebben alle brugklassen twee tutoren tot hun beschikking. Tutoren zijn leerlingen uit de bovenbouw van het vwo (klas 5). Zij kennen de school inmiddels goed en hebben geleerd hoe ze moeten plannen en studeren. Samen met de mentor maken deze tutoren de nieuwe brugklassers wegwijs in de school. Ze helpen bij het ontwikkelen van vaardigheden die jij als brugklasser nodig hebt om op school succesvol te zijn.
In de periode september-februari kunnen de brugklassers terecht bij de tutoren:
- om vertrouwd te worden met de school;

- als begeleiders van het kennismakingskamp;
- voor hulp bij het invullen van de agenda;
- voor hulp bij het inrichten van de mappen;
- voor hulp bij het plannen van de daltonuren;
- voor hulp bij het plannen van de weektaken en het huiswerk;
- voor hulp bij het plannen van het leerwerk;
- voor hulp bij het werken met de verschillende digitale hulpbronnen (ItsLearning, Magister);
- voor hulp bij het ontwikkelen van studievaardigheden.
Voordelen van extra ondersteuning voor de brugklasleerling:
- Je maakt gemakkelijk contact met je tutor: soms is de stap naar een tutor minder groot dan de stap naar een docent of je mentor.
- De tutor helpt je een veilige (leer)omgeving te scheppen.
- Bij het samenwerken met anderen of het oplossen van problemen kun je hulp krijgen van de tutor.
- Met je tutor als voorbeeld leer je hoe het is om verantwoordelijk te zijn voor de hulp aan anderen.
- Met de hulp van de tutor raak je snel bekend op school en krijg je binding met de docenten en de andere leerlingen.
Tutoring van een individuele leerling
Sommige brugklassers (en ook andere onderbouwleerlingen) hebben tijdelijk iets meer begeleiding en ondersteuning nodig. Ook hier kan de school voor zorgen.
Je kunt bij je mentor vragen om kortdurende één-op-ééntutoring. Omdat we hier nog maar kortgeleden mee zijn gestart, is de vraag groter dan het aanbod. Op dit moment kunnen we dus helaas nog niet aan alle verzoeken voldoen. Wel zijn we druk bezig om te bekijken hoe we deze service kunnen uitbreiden.